Kinerja Dinamis Kendaraan Toyota Avanza Tipe G Tahun 2011
Abstract
This study aims to analyze the dynamic performance of the 2011 Toyota Avanza Type G, which includes engine performance, maximum speed, time required to reach maximum speed, climbability and steering system performance. The analysis is based on empirical equations from the existing literature and vehicle specifications. From the analysis results obtained engine performance characteristics, the maximum speed that can be achieved is 165.6 km / h, the time required to reach a maximum speed of 24.87 seconds, able to climb at a maximum slope angle of 50.99° using 1st gear, able to turn with a turning angle (δi) to 40° without slipping.
References
[2] Deajeng Prameswari, dan Yohanes. (2019). Analisa Sistem Pengereman pada Mobil Multiguna Pedesaan. Jurnal Teknik ITS Vol. 8, No. 1, Institut Teknologi Sepuluh November.
[3] Fakhri. H. N. (2016). Analisa Dan Studi Eksperimen Peforma Toyota Agya Yang Menggunakan Transmisi Manual Dengan Toyota Agya Yang Menggunakan Transmisi Otomatis, PhD Thesis. Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.
[4] Reza N. Jazar (2008). Vehicle Dynamics Theory and Application. Springer Science+Business Media. New York.
[5] Suminto. (2009). Analisis Kecepatan Kendaraan Mobil Colt L00 Solar Saat Menanajak 30° Dengan Beban Penuh Trayek Pekanbaru - Pasir Pengaraian, Jurnal Aptek, Politeknik Negeri Sriwijaya
Prosiding ini memberikan akses terbuka langsung ke isinya dengan prinsip bahwa membuat penelitian tersedia secara gratis untuk publik mendukung pertukaran pengetahuan global yang lebih besar.
Semua artikel yang diterbitkan Open Access akan segera dan secara permanen gratis untuk dibaca dan diunduh semua orang.